Jak zrobić pierścionek

Anemon

Od inspiracji przez projekt do interpretacji ( realizacji )

Patrząc na przedmiot, obserwując zjawisko coś nas zainspiruje i chcemy siebie wyrazić przez swoją interpretacje. Kwiaty potrafią zachwycić wielu. Mnie zainspirował kwiat anemonu.

anemon foto

Dość prosty, a jednocześnie piękny w swojej prostocie. Metal nie odda w pełni piękna natury, ale musiałem spróbować. Krok po kroku pokazuje jak powstał srebrny pierścionek. Musiałem zacząć od szkicu, który w przybliżeniu określał efekt finalny.

Anemon szkic

Po wyborze kamieni zabrałem się do dzieła wykonując kolejne elementy całej układanki. Techniką wycinania i młotkowania przygotowałem płatki kwiatu.

etapy 1

etapy 2

etapy 3

etapy 4

Następnym etapem były oprawy do kamieni. Chciałem, żeby przypominały swoją budową pręciki i słupki. Dla tego wybrałem odpowiedni typ oprawy zamocowany na centralnym elemencie w formie półkuli.

etapy 5

Większe płatki połączyłem na stałe przez lutowanie z obrączką, a górne płatki i czaszę z kamieniami połączyłem zresztą przez nitowanie.

etapy 6

etapy 7

Jak widać na zdjęciu wszystkie elementy zostały osobno wykończone przed połączeniem. Gdybyśmy połączyli wszystkie elementy wcześniej powstał by problem jak oprawić kamienie, pozłocić i zaoksydować płatki.

etapy 8

Projektując pierścionek musimy stworzyć go w wyobraźni i krok po kroku przejść wszystkie operacje aż do efektu finalnego. W tedy nie napotkamy na żadne przeszkody natury technologicznej.

Anemon2

Efekt finalny

4 uwagi do wpisu “Jak zrobić pierścionek

Dodaj komentarz